close

考完之後班上同學一個個各飛東西,返台的返台,還沒返台的也開始收拾行李沒空理我= =。無奈之下就到處晃晃,

逛到了一新書局,想順道看看有沒有不錯看的新書。翻了翻、望了望、拿了拿、放了放,始終沒什麼想閱讀。但正

準備看下一架的新書時, 一本名「愛呆人生連加恩」的新書抓住我的目光。連加恩大家應都聽過,不過我是對愛呆

人生這詞很好奇才拿來看看的(不過似乎跟內容沒關)

在看到以下的一文令我有點感動又浪漫的英文詩




I cherish the treasure

The treasure of you

Lifelong companion

I give myself to you

God has enabled me

To walk with you faithfully

And cherish the treasure

The treasure of you

As I obey the Spirit’s voice

And seek to do His will

I then can seethe wisdom of His plan

For us He works His will in me

I then can love you selflessly

And by His grace

Can pledge my love to you

The sacred vow I make to you

Does not contain an “If”

Though I’m aware that trails lie ahead

I will love you and pray with you

And though it all,I will stay with you

Our home will be a refuge of uncondition

 

以上是他追女友(也是現 任 太太)所寫的歌詞,

雖然最後變成拿來懺悔用

(每當和老婆吵完架後會翻來看一看,想想當初是如何的愛她>\\\<)

PS:我懶的在把翻譯文PO上去,不懂的話再問我八=ˇ=

arrow
arrow
    全站熱搜

    mirage2 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()